Projekt Grecja Od Pitagorasa i Homera do iPada i komputera - projekt interdyscyplinarny rozwijajacy kompetencje kluczowe uczniów Szkoły Podstawowej w Starej Kornicy
Poznajemy postać tragika i jego utwór pt. „Antygona”. Dowiadujemy się, jak jest zbudowana grecka tragedia. Rozmawiamy o władzy, miłości, konfliktach, wyborze moralnym, wartości rodziny. Uczymy się wybranych cytatów, które są nadal aktualne.
Wcielając się w role bogów, szukamy kreatywnych rozwiązań problemów dotykających współczesnych ludzi. Pracujemy metodą metaplanu, by znaleźć jak najlepsze rozwiązania takich problemów, jak: koronawirus, zanieczyszczenia powietrza, ziemi, wody, pokój…
Utrwalamy i wzbogacamy naszą wiedzą na temat bogów greckich. Przypominamy czemu patronowali, jakie były ich atrybuty i które zjawiska wyjaśniały historie zawarte w mitach.
Z pobliskiego Olimpu zawitał do nas Zeus we własnej osobie, by podziwiać wdzięki naszych projektowych Afrodyt. Grupa prezentowała niezwykłe cechy każdej z nich, stosując porównania homeryckie. Pan panów tak był oczarowany ich pięknem, że...
Wielkie emocje wzbudziła w nas gra terenowa w Platamonas. Musieliśmy między innymi napisać po grecku pozdrowienia na pocztówce, nagrać film, jak Grek uczy nas zorby, nauczyć dowolnego Greka pozdrowień po polsku, zaleźć w miasteczku...
Wcieliliśmy się w role różnych bogów, aby przekazać w ich imieniu rady dla współczesnych ludzi. Zeus radził rządzącym, by byli sprawiedliwymi władcami i zapomnieli o egoizmie oraz podejmowali odpowiednie działanie w walce z wirusem...
Prezentujemy wymyślone przez siebie przygody głównego bohatera eposu Homera. Pamiętamy o jego dzielności i pomysłowości w walce z przeciwnościami losu w drodze do Itaki i ukochanej Penelopy.
W cieniu drzew, w ogrodzie, oddajemy się głośnej lekturze wybranych fragmentów „Odysei” Homera, poznawszy uprzednio jego życie i twórczość. Pracując w grupach, wymyślamy przygodę, którą mógłby przeżyć Odyseusz.
Szukamy informacji o rozwoju świata starożytnego w różnych dziedzinach: rzeźba, malarstwo, architektura, literatura, filozofia i nauka. Konsultując się w grupie porządkowaliśmy informacje, wybieraliśmy najważniejsze, które wykorzystaliśmy do stworzenia prezentacji. Wiemy, co to jest dyskobol,...
Najnowsze komentarze