Witam wszystkich serdecznie!
Dzisiaj czarodziejskie słowa
PROSZĘ, PRZEPRASZAM, DZIĘKUJĘ
- Zaczynamy z rana od gimnastyki.
- Proszę, obejrzyjcie zdjęcia.
- Powiedzcie, jak sobie pomagają dzieci przedstawione na zdjęciach?
- Popatrzcie na ilustracje. Powiedzcie, jak zachowują się dzieci. Co robią?
- Czy wy pomagacie innym? Podajcie przykłady takich sytuacji.
Rozmowa na temat stosowania zwrotów grzecznościowych.
• Słuchanie wiersza Elżbiety Ostrowskiej Tajemnicze słowa.
Kiedy Markowi książkę dał wujek,
Marek zapomniał słowa: „..................”.DZIEKUJĘ
Ala o zeszyt prosiła Zosię.
– Masz – mówi Zosia.
Masz czy też: „....................”?PROSZĘ
Co to za słowa, wnet każdy zgadnie,
lecz pomyśl, czy by nie było ładnie,
gdyby ten wierszyk niedługi
można powiedzieć tak po raz drugi:
Kiedy Markowi książkę dał wujek,
Marek powiedział grzecznie: – Dziękuję!
Ala o zeszyt prosiła Zosię.
Zosia, podając, rzekła jej: – Proszę!
Kiedyś potrącił Andrzej Tomasza,
ale powiedział zaraz: – Przepraszam!
• Rozmowa na temat wiersza.
− Co powiedział Marek, gdy wujek dał mu książkę?
− Co powiedziała Zosia, podając Ali zeszyt?
− Co powiedział Andrzej, gdy potrącił Tomasza?
− W jakich innych sytuacjach stosujemy te słowa?
- Zabawa z wykorzystaniem rymowanki (Wiesławy Żaby-Żabińskiej).
Dzieci powtarzają słowa za rodzicem i równocześnie wykonują ruchy
Znam trzy pokazują trzy palce,
czarodziejskie słowa: naśladują rękami gest czarowania,
pro-szę, prze-pra-szam, mówią rytmicznie tekst, uderzając naprzemiennie:
dzię-ku-ję. raz w swoje dłonie, raz w dłonie partnera,
Gdy jest potrzeba – wykonują obrót,
zawsze je stosuję. wykonują lekki skłon.
- Posłuchajcie rymowanki. O jakie słowa chodzi ?
Są takie czarodziejskie słowa,
co otwierają wszystkie drzwi.
Znam je ja. A czy znasz je ty?
- Wysłuchaj piosenki o zasadach dobrego zachowania.
- DLA CHĘTNYCH
-Wykonanie pracy Drzewko dobroci (Możecie skorzystać z propozycji lub własnego pomysłu.)
Wkładanie gałązek wierzby mandżurskiej do ozdobionej udrapowaną brązową bibułą lub szarym papierem, tekturowej tuby tworzącej pień drzewka. Wieszanie na powstałym drzewku papierowych serduszek.
-Zachęcam do pobrania ćwiczeń na dole strony.
MIŁEJ PRACY