Witajcie Drogie Przedszkolaki!
Temat dnia: Proszę, przepraszam, dziękuję.
- Ćwiczenia ruchowe przy piosence.
- Rozmowa na temat stosowania zwrotów grzecznościowych
Słuchanie wiersza Elżbiety Ostrowskiej ,,Tajemnicze słowa"
„Kiedy Markowi książkę dał wujek,
Marek zapomniał słowa: „………..”
Ala o zeszyt prosiła Zosię
– Masz – mówi Zosi.
Masz? Czy też: „………”
Co to za słowa wnet każdy zgadnie,
lecz pomyśl, czy by nie było ładnie,
gdyby ten wierszyk niedługi,
można powiedzieć tak po raz drugi:
kiedy Markowi książkę dał wujek,
Marek powiedział grzecznie: - Dziękuję!.
Ala o zeszyt prosiła Zosię.
Zosia, podając, rzekła jej: - Proszę!
Kiedyś potrącił Andrzej Tomasza,
ale powiedział zaraz: - Przepraszam!”
Rozmowa na temat wiersza:
– Co powiedział Marek, gdy wujek dał mu książkę?
– Co powiedziała Zosia, podając Ali zeszyt?
– Co powiedział Andrzej, gdy potrącił Tomasza?
– W jakich innych sytuacjach stosujemy te słowa?
– Komu ostatnio podziękowaliście?
– Kogo przeprosiliście?
- Oglądanie obrazków i wypowiedzi dzieci na temat pomagania innym.
Dziecko patrzy na obrazki, wypowiada się na temat pomagania innym ludziom, odpowiada na pytania
1. Powiedzcie, jak sobie pomagają osoby przedstawione na zdjęciach?
2. Czy wy pomagacie innym? Podajcie przykłady takich sytuacji.
- Słuchanie piosenki o zwrotach grzecznościowych.
- Zachęcam do wykonania pracy plastycznej "Drzewko dobroci".
Dzieci wykonują plastyczną według własnego pomysłu. Można użyć rożnych materiałów, dostępnych w domu. Może to być drzewko z serduszek lub inne. Wykarzcie się kreatywnością.
przykłady
Chętnie obejrzę Wasze prace!
- Zabawa z wykorzystaniem rymowanki
Znam trzy - pokazują trzy palce
czarodziejskie słowa - naśladują rękami gest czarowania
proszę, przepraszam, dziękuję. - mówią rytmicznie tekst, uderzają w dłonie.
Gdy jest potrzeba - wykonują obrót
zawsze je stosuję - wykonują lekki skłon.
- Na zakończenie wysłuchajcie piosenkę ,,Proszę, przepraszam, dziękuję".
- Zachęcam do zabaw, spacerów na świeżym powietrzu.
Wesołej zabawy!