Kontakt

Stara Kornica 172
tel: 83 358 78 27

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 1274080
  • Do końca roku: 228 dni
  • Do wakacji: 35 dni

Moduł II. MAŁY MIŚ W ŚWIECIE EMOCJI.

,,MAŁY MIŚ W ŚWIECIE EMOCJI”

         W grupie 5-6-latków realizowany jest projekt edukacyjny ,,Mały Miś w świecie wielkiej literatury”. Na pierwszych zajęciach dzieci poznały misia, który nazywa się ,,Zdziś”, przywitały go, zastanawiały się, co czuje ten niezwykły gość, który zawitał do naszej grupy. Następnie przedszkolaki poznały różne emocje. Oglądały obrazki, przedstawiające dzieci wyrażające różne emocje, wypowiadały się na temat przedstawionych uczuć i emocji, podawały przykłady sytuacji, w których czują się tak jak osoby przedstawione na planszach dydaktycznych. Po rozmowie dzieci wzięły udział w zabawie ,,Krąg emocji”. W tym celu usiadły w kole. Przedszkolaki po kolei kręciły kolorowym kręglem i przedstawiały wylosowane emocje na swoich twarzach. Dzieci oglądały także filmy edukacyjne na temat emocji. Przedszkolaki zostały zapoznane z tym, że wszystkie emocje są ważne. Poznały przesłanie różnych emocji, dowiedziały się, że złość jest potrzebna, ponieważ pozwala ustalić granice i potrzeby, ale trzeba nauczyć się jak sobie z nią radzić, smutek pozwala dostrzec co jest piękne, radość daje energię i motywuje do działania, a strach chroni przed zagrożeniem i przypomina o ostrożności. Przedszkolaki zagrały również w memory, odgadywały, gdzie znajdują się obrazki z takimi samymi emocjami. Dzieci wykonały także prace plastyczne przedstawiające różne emocje. Do ich wykonania potrzebowały kolorowych kartek, nożyczek, kleju, drewnianych patyczków oraz kolorowych mazaków. Przedszkolaki wycięły kółka z żółtego papieru, dorysowały na nich różne wyrazy twarzy. Każde dziecko wykonało dwie buźki, przedstawiające różne emocje. Zajęcia realizowane w ramach projektu edukacyjnego ,,Mały Miś w świecie wielkiej literatury” dużo wniosły w życie przedszkolne. Dzięki aktywnościom podjętym na zajęciach dzieci poznały różne emocje. Zajęcia bardzo spodobały się przedszkolakom, co dało się zauważyć, przez uśmiech na ich twarzach. Dzieci z zainteresowaniem, ogromną ciekawością i zniecierpliwieniem czekają na kolejne zajęcia.  Uśmiech