POWTÓRKA Z PJM
Witam, umieszczam propozycję przypominającą znaki PJM poznane przez dzieci na zajęciach. Zachęcam do powtórek w domuJ
ZWROTY GRZECZNOŚCIOWE
W bieżącym roku szkolnym 2019/2020 po raz kolejny realizowany jest program profilaktyki logopedycznej „Poznajmy świat ciszy”. Jego głównymi celami są wspieranie i usprawnianie prawidłowego rozwoju przedszkolaków, poznanie problemów osób z uszkodzonym słuchem oraz uwrażliwienie na te problemy, nauka podstawowych sposobów komunikacji osób z uszkodzonym słuchem, doskonalenie aparatu artykulacyjnego oraz kompetencji komunikacyjnej. W pierwszych miesiącach dzieci poznały gesty PJM przedstawiające zwroty grzecznościowe, członków rodziny, poznały budowę aparatu słuchowego, przyczyny ubytku słuchu. Usprawniały funkcje oddechowe, słuchowe i artykulacyjne.
Maja Michaluk
INFORMACJA O ZAJĘCIACH „POZNAJMY ŚWIAT CISZY”
Zajęcia realizowane w ramach autorskiego programu „Poznajmy świat ciszy”.
Drodzy rodzice dzieci biorących udział w programie logopedycznym „Poznajmy świat ciszy”. Ze względu na zaistniałą sytuację w najbliższym czasie zajęcia nie będą realizowane proponuję Państwu następujące formy zajęć.
Codziennie w programie TVP ABC emitowany jest program edukacyjny „Figu Migu”. Zachęcam także do zapoznania się z ofertą stron internetowych poświęconym tematowi języka migowego np. MiguMig zabawy z językiem migowym – jest tam wiele ciekawych pomysłów do pracy oraz filmów. Powyższa strona ma też założoną grupę na Facebooku. Zachęcam Państwa do zapoznania się powyższymi propozycjami.
Maja Michaluk
PODSUMOWANIE DZIAŁAŃ
W RAMACH PROGRAMU PROFIALKTYKI LOGOPEDYCZNEJ
„POZNAJMY ŚWIAT CISZY”
REALIZOWANEJ W ROKU SZKOLNYM 2019/2020
Drodzy Rodzice,
Przedstawiam Państwu informacje dotyczące realizacji autorskiego programu profilaktyki logopedycznej „Poznajmy świat ciszy” realizowanego w przedszkolu w roku szkolnym 2019/2020.
Na początku I okresu dzieci zostały zapoznane z tematyką naszych spotkań, w czasie ich trwania poznały: zwroty grzecznościowe, alfabet prezentowane poprzez znaki PJM. Doskonaliły umiejętność przedstawiana się (imiona) w PJM, poznawały świat komunikacji PJM poprzez filmy, bajki, piosenki zamieszczone w Internecie. Zapoznały się także z budową aparatu słuchowego, jego funkcjami, ubytkami, kompensacją tych ubytków. Poruszałam z nimi zagadnienia dotyczące emocjonalności osób z niepełnosprawnością, problemów i odbioru rzeczywistości. Dzieci doskonaliły także funkcje związane z prawidłowym rozwojem mowy – artykulacją, oddechem, słuchem, funkcje ogólnorozwojowe – poprzez ćwiczenia wykorzystujące elementy terapii ręki czy metody Dennisona.
II okres przyniósł nam niespodziewane zmiany – przeszliśmy z pracy stacjonarnej na zdalną. Na stronie internetowej przedszkola umieszczałam informacje o możliwości powtórzenia nabytych wiadomości i umiejętności – linki do stron internetowych a także informacje o możliwości, chociaż w niewielkim stopniu kontynuacji zajęć poprzez TVP i Facebook. Z góry dziękuję Państwu za możliwość prezentacji tematu Waszym dzieciom w mijającym roku szkolnym. Mam nadzieję, że chociaż w pewnym stopniu dzieci zapamiętają i w przyszłości wykorzystają zdobytą wiedzę i umiejętności. Jeszcze raz dziękuję za zaufanie. Poniżej umieszczam parę zdjęć przypominających ten okres. Życzę Wszystkim spokojnych wakacji.
Maja Michaluk
Witam, umieszczam propozycję przypominającą znaki PJM poznane przez dzieci na zajęciach. Zachęcam do powtórek w domuJ
ZWROTY GRZECZNOŚCIOWE