Plan zajęć poszczególnych klas był tak ułożony, aby każda klasa i każdy nauczyciel mógł w tygodniu skorzystać z monitora interaktywnego lub tablicy interaktywnej. Monitory są również wykorzystywane do pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych podczas zajęć wyrównawczych, korekcyjno - kompensacyjnych i logopedycznych.
Podczas pracy wykorzystano różne metody:
- wyświetlanie filmów, zdjęć, obrazów graficznych, które mogą stanowić tło do notatek i rysunków np. uzupełniających wyświetlane obrazy,
- korzystanie z zasobów Internetu w czasie rzeczywistym,
- przygotowanie gotowego scenariusza lekcji z teorią, ćwiczeniami praktycznymi i multimedialnymi materiałami uzupełniającymi temat co miało wpływ na dynamikę lekcji i lepsze wykorzystanie czasu,
- wykorzystywanie na lekcji ćwiczeń interaktywnych przygotowanych samodzielnie przez nauczyciela lub wykorzystanie już istniejących dobranych odpowiednio do poziomu uczniów w klasie co miało wpływ na zaangażowanie uczniów zdolnych jak i tych z trudnościami w nauce.