Deklaracja dostępności

Zespół Publicznych Placówek Oświatowych Szkoła Podstawowa w Starej Kornicy zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej zppokornica.szkolnastrona.pl/sp.

Data publikacji strony internetowej: 2012-03-26.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-03-15.

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych

  • Niektóre dokumenty opublikowane na stronie mogą być niedostępne z uwagi na fakt, że:
    1. pochodzą z różnych źródeł,
    2. opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji,
    3. posiadają strukturę, w którą nie ma możliwości ingerencji,
    4. opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej;
  • Strona nie ma utworzonych skrótów klawiszowych
  • Filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych
  • Zdjęcia z wydarzeń nie posiadają pełnych opisów alternatywnych
  • Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności
  • Część dokumentów publikowanych na stronie nie spełnia wymogów UdC (nie sa dostępne cyfrowo)

Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej

Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-03-24.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Iwona Zaniuk, e-mail: szkola@kornica.org. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 83 3587827. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Informacje na temat procedury odwoławczej

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Budynek posiada 4 wejścia:

- dwa główne od ulicy, od strony wschodniej (dla uczniów i interesantów)

- jedno od strony boisk i parkingu szkolnego, strona zachodnia budynku (na potrzeby zajęć wychowania fizycznego)

- jedno na zaplecze kuchenne od strony północnej (do użytku służbowego)

Od strony wschodniej znajdują sie dwa wejścia do budynku szkoły podstawowej. Żadne z wejśc nie jest dostosowane dla osób poruszających się na wózkach. Jedno z wejść (po lewej stronie) jest przeznaczone dla uczniów klas starszych, zaś drugie (na prawo) dla uczniów młodszych i interesantów. Przed wejściami znajduje się jeden schodek, nie ma podjazdów.  Pozostałe dwa wejścia poprzedzone sa kilkustopniowymi schodami, nie ma podjazdów. Wszystkie wejścia wyposażone są w standardowe drzwi oraz nie są zabezpieczone bramkami.

Budynek posiada 2 kondygnacje i trzy klatki schodowe. Budynek nie posiada windy, ani platformy na wózki.

Brak ubikacji z udogodnieniami dla osób niepełnosprawnych.

Sekretariat zlokalizowany jest na piętrze.

Od strony zachodniej budynku znajduje się parking szkolny przeznaczony dla pracowników, rodziców i interesantów bez wydzielonego miejsca dla osób niepełnosprawnych. Od  strony ulicy znajduje się wjazd na teren szkoły oraz dwa miejsca parkingowe dla interesantów. Miejsca parkingowe nie są oznaczone.

Na teren budynku można wejść z psem asystującym oraz psem przewodnikiem.

Brak dodatkowych dostosowań wewnątrz budynku.

W przypadku niemożliwości dotarcia interesanta do sekretariatu istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób.

W budynku nie ma tłumacza języka migowego, ani możliwości skorzystania z usługi tłumacza on-line.

W szkole nie ma pętli indukcyjnych.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Informacje dodatkowe

Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące:

  • zmiana wielkości czcionki
  • zmiana kontrastu

Szkoła Podstawowa w Starej Kornicy deklaruje chęć osiągnięcia wyższego poziomu dostępności cyfrowej i architektonicznej.