International cuisine

Nazwa projektu "International cuisine" (tłum. kuchnia międzynarodowa) projekt realizowany we współpracy ze szkołą w Francji.

Szkoły realizaujące projekt: ZPPO w Starej Kornicy oraz Collège Eugene Noël (Montville, France)

Klasa: 4A

Czas trwania: rok szkolny 2022/2023

Nauczyciel prowadzący: Natalia Sadowska

 

Cele projektu:

1)    Uczniowie potrafią zaprezentować swoją autoprezentację w języku angielskim. 

2)    Uczniowie potrafią opisać po angielsku swoją szkołę, opowiedzieć o planie lekcji, budynku szkolnym oraz zajęciach dodatkowych.

3)    Uczniowie potrafią wykonać kartkę świąteczną w języku angielskim oraz zaśpiewać kolędę po angielsku. Uczniowie znają polskie i francuskie tradycje bożonarodzeniowe oraz noworoczne. 

4)    Uczniowie potrafią opowiedzieć po angielsku o swoim miejscu zamieszkania oraz najbliższej okolicy.

5)    Uczniowie znają tradycyjne polskie i francuskie dania oraz potrafią tworzyć przepisy dań w języku angielskim.

6)    Utrwalenie znajomości narzędzi TIK oraz wykorzystanie ich podczas projektu : tworzenie filmów/prezentacji/glosariuszy/wirtualnej książki kucharskiej.

 

Program projektu: 

CZĘŚĆ 1 : That's me – to ja! 

Rozmowy o naszej tożsamości: imię, wiek, urodziny, miejsce zamieszkania, rodzina, ulubione kolory, hobby, ulubione dania. 

FORMA: Uczniowie nagrywają filmiki w języku angielskim z autoprezentacją. 

 

CZĘŚĆ 2 : My School – moja szkoła. 

Poruszanie kwestii planu lekcji, przedmiotów szkolnych, budynku szkolnego, zajęć dodatkowych. 

FORMA: Uczniowie przygotowują “wirtualną wycieczkę” po szkole w postaci filmiku/zdjęć lub prezentacji.

 

CZĘŚĆ 3 : Happy Christmas and Happy New Year – wesołych świąt Bożego Narodzenia oraz szczęśliwego Nowego Roku. 

Rozmowy o świętach Bożego Narodzenia oraz Nowym Roku. Nauka kolęd w języku angielskim.

FORMA: Uczniowie wykonują kartki świąteczne w języku angielskim, które następnie są wysyłane do Francji. Uczniowie uczą się kolęd w języku angielskim, które następnie są nagrywane. 

 

 CZĘŚĆ 4 : Where do you live – gdzie mieszkasz? 

Rozmowy o miejscu zamieszkania, ciekawych miejscach w naszej okolicy (parki, kościoły, budynki, większe miasta, natura, klimat).

FORMA: Stworzenie plakatów/ prezentacji w języku angielskim odnośnie naszego miejsca zamieszkania i najbliżej okolicy.

 

CZĘŚĆ 5 : National Food – tradycyjne jedzenie.

Rozmowy o tradycyjnym jedzeniu polskim, omówienie słownictwa potrzebnego do tworzenia przepisów w języku angielskim. 

FORMA: Uczniowie wybierają tradycyjne danie polskie, które gotują w domu, robiąc przy tym zdjęcia. Następnie w szkole tworzymy przepis dania w języku angielskim. Na koniec powstaje wirtualna polsko-francuska książka kucharska z przepisami w języku angielskim. 

 

CZĘŚĆ 6: Project summary – podsumowanie projektu.

Podsumowanie i utrwalenie słownictwa/ zwrotów/ konstrukcji gramatycznych wykorzystywanych podczas projektu.

FORMA: Tworzenie mapy myśli ze słownictwem poznanym podczas projektu, tworzenie glosariuszy, ćwiczenia gramatyczne. 

Artykuły